Liebster Blog Award #4




Ostatnio zostałam nominowana do Liebster Blog Award przez Klaudię Malik z bloga booksbyshadow. Poniżej odpowiadam na jej pytania :)










1. Planujesz wcześniej jakie książki przeczytasz? (np. czy masz konkretnie zaplanowane tytuły na dany miesiąc)
Planuję, ale niestety niewiele z tego wychodzi. Nagle zainteresuję się inną książką i zmieniam listę.

2. Wolisz wampiry i wilkołaki, połączone z wątkiem miłosnym, czy krasnoludy, elfy, czarodziei oraz wielką przygodę?
Jeszcze parę lat temu zaczytywałam się w opowieściach o wampirach i wilkołakach i bardzo mi się podobały. Teraz częściej sięgam jednak po elfy i czarodziei :)

3. Jesteś typem osoby aktywnie spędzającej czas, czy wolisz przesiadywanie w domu?
Wszystko zależy od humoru. Zazwyczaj wolę siedzieć w domu z książką, często mam jednak wyrzuty sumienia i staram się spędzać czas poza swoim pokojem

4. Ile miesięcznie kupujesz książek?
Niestety mało, najczęściej wypożyczam z biblioteki, ale marzę o własnej ogromnej biblioteczce :)

5. Posiadasz jakieś zwierzątko domowe?
Nie

6. Odliczasz czas do wakacji? Masz już może na nie jakieś plany?
Raczej nie odliczam, bo mam poczucie zbyt szybkiego upływu czasu. Jeszcze nic nie planowałam, ale mam nadzieję, że spędzę je w jakimś ciepłym miejscu (uwielbiam temperatury powyżej 30 stopni, wtedy czuję się najlepiej)

7. Istnieją serie, do których wracasz wielokrotnie? Jeśli tak, to jakie?
Tak, przede wszystkim Harry Potter, którego czytałam już wiele razy. Nigdy się nie nudzi. Dwukrotnie przeczytałam trylogię Mroczny krąg, zamierzam powrócić również m.in. do Igrzysk śmierci.

8. Co najbardziej cenisz sobie w książce? Styl pisania autora, fabułę czy może bohaterów?
Wszystko. Zwracam dużą uwagę na styl autora. Kiedy mi nie odpowiada, strasznie się męczę. Fabuła jest również ważna. Przez flaki z olejem ciężko przebrnąć. Również bohaterowie są istotni. Lubię przywiązywać się do literackich postaci, utożsamiać się z nimi. Ważna jest też według mnie okładka i ma spory wpływ na książkę i jej promocję.

9. Oczekujesz obecnie jakiejś książkowej premiery w szczególności?
W kwietniu wychodzi tyle świetnych książek, że nie potrafię się zdecydować, którą kupić. :( Czekam również na drugą część Porwanej pieśniarki, której druga część ukaże się w lipcu :)

10. Wolisz sięgać po nowości czy preferujesz klasykę?
Różnie. Wśród nowości można znaleźć wiele świetnych powieści, lubię również czekać na olejne tomy, a nie zawalać się od razu dziesięcioma częściami (mam ten problem z Darami Anioła, które bardzo chciałabym przeczytać), ale klasykę też powinno się czytać. Szczególnie interesuje mnie angielska literatura okresu wiktoriańskiego.

11. Trzy cechy, które powinien posiadać główny bohater w książce według Ciebie to?
- odwaga (irytują mnie "ciepłe kluchy")
- rozsądek
- brak przekonania o byciu najlepszym


Moje pytania:

1. Po jaki gatunek literacki sięgasz najczęściej?
2. Co w czytaniu sprawia ci największą przyjemność?
3. Gdybyś mógł/mogła spotkać się z bohaterem dowolnej książki, kto by to był i dlaczego?
4. Czym kierujesz się, kupując książkę? (blurb, okładka, recenzje, pierwsza strona,...)
5. Jaki powinien być według ciebie główny bohater?
6. Czytasz podczas jazdy komunikacją miejską?
7. Twoja pierwsza ulubiona książka?
8. Czy istnieje książka, którą chciałbyś/chciałabyś przeczytać w oryginale? Jaka?
9. Kim chciałeś/aś zostać, kiedy byłeś/aś dzieckiem?
10. Czemu zacząłeś/zaczęłaś blogować?
11. Co najbardziej podoba ci się w blogowaniu?

Nominuję:
Joannę Rysiewicz z bloga WirtualnaKsiążka
Bukowy Czytajnik z bloga Książki ponad niebo
BunPaulinę z bloga Review by Bunny
SilverMoon z bloga Books obsession
Blue Kubę z bloga Blue Kuba Books

PS. Przypominam, że do dzisiaj trwa konkurs, w którym można wygrać Panikę :)

13 / dodaj komentarz:

  1. Dziękuję bardzo za nominację ;*
    Buziaki,
    SilverMoon z bloga Books obsession <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za nominację :D
    Paulina z Review by Bunny

    OdpowiedzUsuń
  3. Też zawsze mam plany na dany miesiąc, ale nigdy nic z nich nie wychodzi >.< Pozdrawiam!

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za nominację :D
    Paulina z Review by Bunny

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję za tak szybką odpowiedź na nominację ;) Ja również preferuję klimaty typu elfy, krasnoludy, czarodzieje, a do wampirów czy wilkołaków nigdy mnie nie ciągnęło :) Z planowaniem u mnie podobnie - rzadko kiedy trzymam się wcześniej zaplanowanych list.

    OdpowiedzUsuń
  6. Również czekam na drugi tom Porwanej pieśniarki. Strasznie mi się spodobała ta historia. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja do Garrego również powracam wielokrotnie♥ Ja akurat żadnych planów czytelniczych nie robię, bo wiem, że co chwila zmieniam zdanie, więc... ;) Pozdrawiam!

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Na większość pytań odpowiedziałabym tak samo :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mamy podobne gusta!
    Świetny blog! Obserwuję :D

    Pozdrawiam cieplutko
    http://sleepwithbook.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Też czekam na Pieśniarkę! Umrę chyba do lipca!

    OdpowiedzUsuń
  11. Mi wampiry i wilkołaki jeszcze się nie znudziły :) Pozdrawiam Pośredniczka

    OdpowiedzUsuń