Kreatywny Tag Książkowy



Już kilka miesięcy temu Paulina z ReviewByBunny nominowała mnie do Kreatywnego Tagu Książkowego. Ostatnio zostałam wyznaczona również przez Judytę z HouseOfReaders, więc postanowiłam w końcu wziąć się za ten tag :) Poniżej przedstawiam moje odpowiedzi.









1. Książka, w której bohater/bohaterka ma kolorowe włosy.
Vida z Nigdy nie gasną i Alexis z Złe dziewczyny nie umierają (recenzja wkrótce)


2. Książka, w której główny bohater/bohaterka potrafi śpiewać lub grać na jakimś instrumencie. 

Cecile z Porwanej pieśniarki! Sceny, w których bohaterka śpiewała w szklanym ogrodzie na pewno na długo zapamiętam.

3. Książka, w której główny bohater/bohaterka się nie zakochał/a.
Zazwyczaj główni bohaterowie są wplątani w wątek miłosny. Spośród postaci, które tego nie zrobiły najbardziej utkwiła mi w głowie Margo z Papierowych Miast oraz Estella z Wielkich nadziei Dickensa. Mówiła o sobie jako kobiecie bez serca zdolnego do odczuwania jakichkolwiek emocji, nie potrafiła się zakochać, łamała serca wszystkim mężczyznom.


4. Książka, która jest oparta na motywie baśni lub bajki. 
Dwór cierni i róż oraz Porwana Pieśniarka oparte są na motywie Pięknej i Bestii. Czerwona Królowa i Rywalki - na podstawie Kopciuszka :)



5. Książka, w której główny bohater/bohaterka jest buntownikiem.
Alexis z Złe dziewczyny nie umierają przechodzi okres młodzieńczego buntu. Spośród prawdziwych buntowników przychodzi mi na myśl również bohater Buszującego w zbożu. No i oczywiście moja ulubiona Katniss z Igrzysk śmierci.


6. Książka, w której główny bohater/bohaterka ma dziwne imię.

Trochę to śmieszne, ale ciągle myliło mi się imię Newta z Więźnia labiryntu. Proste imię, ale w głowie za każdym razem przestawiały mi się litery i odczytywałam go jako słowo "nawet", co często tworzyło pozbawione sensu zdania, zmuszając mnie do cofnięcia i czytania jeszcze raz :D


7. Książka o skomplikowanym tytule.
Żadna nie przychodzi mi teraz do głowy.


8. Książka, która opowiada o kosmosie lub akcja dzieje się w nim.
Niezbyt podobają mi się książki, których akcja toczy się w kosmosie. Powieścią, która w jakiś sposób nawiązywała do kosmosu (główny bohater miał na jego punkcie bzika), i którą nawet polubiłam to Niezbędnik obserwatorów gwiazd.


9. Książka, po której postanowiłaś zmienić się na lepsze.
Według mnie aby książka była naprawdę dobra, musi w jakiś sposób (pozytywnie) wpłynąć na czytelnika. Istnieje kilka książek, które mnie zmieniły, szczególnie te z gatunku Young Adult, jak Papierowe miasta czy Gwiazd naszych wina.


10. Nominacje, jednak inne niż wszystkie. Liczba osób nominowanych do TAGu musi być wielokrotnością liczby dwa.
Zapraszam również na recenzję Dworu cierni i róż -> link ! :)

1 / dodaj komentarz:

  1. Dzięki za nominację ;) Na pewno zrobię ten tag u siebie. Muszę się też przyznać, że nie czytałam żadnej z wymienionych przez ciebie książek poza „Nigdy nie gasną"... Taaak, muszę to nadrobić.

    Pozdrawiam serdecznie ^^

    OdpowiedzUsuń