LBA #5 i #6



Ostatnio zebrało mi się kilka nominacji do Liebster Blog Award. Dziś odpowiem na dwie z nich - od Laury z bloga sleepwithbook oraz od Justyny z bloga bookowe-love :)








Pytania od sleepwithbook:

1. Potrafisz odłożyć książkę w trakcie czytania czy musisz ją przeczytać do końca nawet jeśli jest bardzo nudna?
Jeśli jest bardzo nudna to odkładam. Czytanie ma być przyjemnością, a nie męką :)

2. Miewasz okresy, w których w ogóle nie masz ochoty na czytanie?
Niestety czasem się tak zdarza, zazwyczaj w wakacje ciężko idzie mi czytanie, zaczynam kilka książek i odkładam, nie mając ochoty na żadną.

3. Książka elektroniczna czy papierowa?
Papierowa!

4. Jaka książka bądź seria jest Twoim zdaniem klasykiem literatury?
Seria - Harry Potter, może dlatego, że to na niej się wychowałam i pokochałam czytanie. tak czy siak, według mnie każdy powinien ją przeczytać. Działa na wyobraźnię i w pewien sposób również kształtuje osobowość młodszych czytelników. Poza tym, to ponadczasowe dzieło, które można czytać i czytać :)
A z książek jednotomowych - Złodziejka książek, Wichrowe wzgórza, Duma i uprzedzenie i Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender :)

5. Czytasz lektury szkolne czy wolisz sobie je odpuścić?
Przez dwie pierwsze klasy liceum nie mogłam zabrać się za lektury, ale w trzeciej nadrobiłam prawie wszystkie. Mimo że część z nich jest nudna, niektóre naprawdę warto przeczytać. Uwielbiam np. Kamienie  na szaniec, Cudzoziemkę, Małego księcia, Zbrodnię i karę,... :)

6. Książka, której nie rozumiesz?
Ciężko mi szło z Ferdydurke, ale poza tym raczej nie ma wielu takich książek 

7. Jaka jest Twoim zdaniem obowiązkowa książkowa bez względu na wiek?
Jak pisałam już wcześniej - Harry Potter!

8. Dlaczego prowadzisz bloga?
Lubię czytać i pisać, a dzielenie się swoimi spostrzeżeniami na temat książek sprawia mi przyjemność :) Wcześniej przez kilka lat prowadziłam bloga o wszystkim i też bardzo mi się to podobało 

9. Czy członkowie Twojej rodziny również czytają?
Mama czyta, to ona zaszczepiła we mnie miłość do książek 

10. Wypożyczasz czy kupujesz książki?
Częściej wypożyczam, choć nie ukrywam, że lepiej czyta mi się swoje książki. Te z biblioteki wiele razy musiałam odłożyć ze względu na ich stan, a między stronami znalazłam rzeczy, których nie chciałabym w tym miejscu zobaczyć :D

11. Czy ludzie w Twoim otoczeniu wiedzą o blogu?
Chłopak pomaga mi z tą techniczną stroną bloga i znosi moje ciągłe gadanie na temat książek i blogowania. Poza tym wiedzą o blogu moje siostry i najbliżsi znajomi :)

A teraz pytania od bookowe-love :)

1. Jakie są Twoje ulubione seriale książkowe?
Pamiętniki wampirów i Pretty Little Liars, choć samych książek nie dałam rady przeczytać. Seriale podobały mi się bardziej.

2. Skąd wzięła się Twoja pasja do czytania książek?
Od dziecka lubiłam czytać, może dlatego, że widziałam jak mama to robi. A sama pasja rozpoczęła się od Harry'ego Pottera. Zauroczył mnie ten fantastyczny, magiczny świat. Polubiłam odkrywanie kolejnych.

3. Trzy książki, które zmieniły Twoje życie.
HP, Mały książę, Gwiazd naszych wina

4. Jaka jest najgorsza książka jaką przeczytałaś?
Niebko, zdecydowanie :D W sumie nie skończylam, ale tak się męczyłam podczas czytania, że musiałam ją odłożyć. Może kiedyś spróbuję jeszcze raz

5. W jakim kraju chciałabyś zamieszkać?
Hiszpania / Anglia / Szkocja / Irlandia *.*

6. Wolisz książki papierowe czy elektroniczne? Dlaczego?
Papierowe. Lepiej czyta mi się książki w tej tradycyjnej formie. Stwarzają lepszy klimat niż ebooki, można je poczuć, itp.

7. Jaka piosenka kojarzy Ci się z Twoją ulubioną książką?
Z ulubioną akurat nie kojarzy mi się żadna

8. Jaki jest Twój ulubiony klasyk literatury? Dlaczego?
Wichrowe wzgórza. Czytałam już wiele razy i przy każdym kolejnym podejściu jestem tak samo zachwycona. Mają świetny, tajemniczy klimat, tłem historycznym jest epoka wiktoriańska, pojawiają się mistyczne elementy, a bohaterowie są genialni!

9. Akcje jakiej książki chciałabyś zmienić? W jaki sposób?
Spośród ostatnio czytanych, zmieniłabym dużo w Elicie, a przede wszystkim zakończenie.

10. Czy czytasz książki , które polecają Ci inni?
Jeśli odpowiadają one moim zainteresowaniom to jak najbardziej.

11. Używasz zakładek? Jeżeli tak, to jakie są Twoje ulubione?
Używam, uwielbiam zakładki! Moja kolekcja się powiększa, może kiedyś utworzę o nich odrębny post :)

Nominuję:
1. withcoffeeandbooks.blogspot.com
2. wiktoriaczytarazemzwami.blogspot.com
3. houseofreaders.blogspot.com
4. cudowneksiazki.blogspot.com 

Moje pytania:
1. Po jaki gatunek literacki sięgasz najczęściej?
2. Co w czytaniu sprawia ci największą przyjemność?
3. Gdybyś mógł/mogła spotkać się z bohaterem dowolnej książki, kto by to był i dlaczego?
4. Czym kierujesz się, kupując książkę? (blurb, okładka, recenzje, pierwsza strona,...)
5. Jaki powinien być według ciebie główny bohater?
6. Czytasz podczas jazdy komunikacją miejską?
7. Twoja pierwsza ulubiona książka?
8. Czy istnieje książka, którą chciałbyś/chciałabyś przeczytać w oryginale? Jaka?
9. Kim chciałeś/aś zostać, kiedy byłeś/aś dzieckiem?
10. Czemu zacząłeś/zaczęłaś blogować?
11. Co najbardziej podoba ci się w blogowaniu?

6 / dodaj komentarz:

  1. Jej, też lubię serial Pamiętniki Wampirów. Chociaż na razie sobie go odpuściłam (skończyłam tylko 3 sezony) to jednak mam zamiar nadrobić we wakacje. Przeczytałam pierwsze 3 księgi, z czego 2-ga i 3-cia były dla mnie męczarnią więc też wolę serial od książki ;)

    Pozdrawiam serdecznie ^^
    ksiazki-bez-tajemnic.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Również uwielbiam zakładki i czekam na post im poświęcony!
    Super odpowiedzi kochana! Dziękuję za nominację! <3
    Zaczytanych wakacji,
    StormWind z bloga cudowneksiazki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ferdydurke dobrze mi się czytało - była dziwna, ale to chyba jedna z moich ulubionych lektur ;)
    HP nie czytałam i nie zamierzam - jakoś nie ciągnie mnie do tej serii :/ - mam nadzieję, że się nie pogniewasz ;)
    "Złodziejka książek" to cudowna powieść - bardzo wzruszająca.
    "Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender" czekają na półce i liczę, że wkrótce ją przeczytam :)
    Dziękuję za nominację :D
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. o kurcze, fajna lista pytań i jeszcze ciekawe odpowiedzi! z wieloma zgodzam sie sama :) pozdrawiam! https://subiektywnieoliteraturze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. oj zgadzam się w stu procentach - seriale PLL i TVD są dużo,dużo lepsze od książek :D
    książki elektroniczne nigdy nie zastąpią tych papierowych ♥ są nie do porównania
    bardzo fajne i ciekawe odpowiedzi :D muszę przyznać,że strasznie mnie ciekawi co takiego miałaś okazję znaleźć między stronami książek wypożyczonych z biblioteki xd
    pozdrawiam cieplutko! :*


    w wolnym czasie zapraszam http://booksloverj.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne odpowiedzi. Też wychowałam się na Harrym Potterze :D Za to za "Wichrowymi wzgórzami" nie przepadam - cenię, ale z klasyki romansu wolę Austen.
    "Ferdydurke" jest ciężka, ale czytało mi się ją bardzo przyjemnie. Do tego podobały mi się późniejsze lekcje języka polskiego, gdzie w końcu tłumaczyliśmy o co chodzi z tymi "dupami" :D

    OdpowiedzUsuń