O tym, czym właściwie jest szczęście – Hygge. Klucz do szczęścia


Każdy kraj posiada odrębne tradycje, ma coś charakterystycznego dla ogółu obywateli – cechę, codzienny rytuał, styl bycia,... Meik Wiking w książce Hygge. Klucz do szczęścia opowiada o tym, co reprezentuje Duńczyków – hygge. Czym tak właściwie jest i na czym polega?





Hygge to słowo, którego nie można łatwo przetłumaczyć. To coś, co sprawia, że jesteśmy szczęśliwi. Może być zarówno czasownikiem, jak i przymiotnikiem. Nie da się go jednoznacznie zdefiniować. Może to być granie ze znajomymi w planszówki, klimatyczna kawiarnia lub patrzenie przez okno na sypiący śnieg, czy też czytanie książki z kubkiem gorącej herbaty w dłoni. Hygge to coś, co wprawia nas w odpowiedni nastrój.

Meik Wiking jest dyrektorem Instytutu Badań nad Szczęściem w Kopenhadze. W książce Hygge, Klucz do szczęścia prezentuje różne typy przedmiotów, miejsc i sytuacji, które korzystnie wpływają na ludzi, pozwalają na zrelaksowanie się i wywoływanie pozytywnych emocji. Przedstawia własne badania, opowiada o sztuce bycia szczęśliwym. Choć z pozoru mogłoby się wydawać, że hygge
dotyczy jedynie Duńczyków, to tylko pozory. Zagłębiając się w treść książki, możemy odnaleźć coraz więcej elementów wspólnych. Autor przytaczając kolejne przykłady, pomaga uzmysłowić czytelnikom, co uszczęśliwia ich najbardziej.

Autor w sposób niezwykle sugestywny opisuje różne oblicza hygge. Książka stanowi zbiór ciekawostek, które zestawione ze sobą tworzą całość. Treść wspomagają piękne, klimatyczne ilustracje. Pozwalają przenieść się w dane miejsca, wyobrazić sobie konkretne sytuacje. Wytwarzają niesamowitą atmosferę. Czytając Hygge można odnieść wrażenie przeglądania stylowego tumblra.

W książce załączono również wykresy przedstawiające wyniki badań Meika Wikinga nad szczęściem. Pojawiają się również hyggeprzepisy na potrawy i napoje. Całość została oprawiona w piękną biało-niebieską okładkę. To idealny pomysł na prezent - dla przyjaciela, mamy, czy dla samego siebie.


Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu Czarna Owca

8 / dodaj komentarz:

  1. Niedawno wpadła mi ta książka w ręce, zdążyłem przejrzeć tylko kilka stron ale tyle wystarczyło żeby mnie zaciekawiła. Muszę po nią jeszcze sięgnąć.

    OdpowiedzUsuń
  2. Rozważałam kupienie, ale stwierdziłam, że po co mi ta książka i dałam sobie spokój. :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo chce przeczytać tę książkę i mieć ją na swojej półce. Jest prześliczna <3 A po twojej opinii wnioskuje, że środek jest równie dobry. Będę musiała ją dodać do swojej listy zakupów po świętach.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie niedawno o niej słyszałam. Było to w artykule, dotyczącym hygge, więc szybko go sobie wyszukałam w Googlach i bardzo mnie to zaciekawiło. Od tamtego czasu bardzo chcę przeczytać tę książkę, jednak nie wiem, czy zachciałabym ją zakupić ;)
    Pozdrawiam :3

    OdpowiedzUsuń
  6. Już dość dużo o niej słyszałam, ale nadal jestem na nie. Jakos taka filozofia do mnie nie przemawia.


    Dwie strony książek

    OdpowiedzUsuń
  7. Filozofia hygge sama w sobie przemawia do mnie bardzo, ale nie jestem przekonana do kolejnych, dość drogich książek, które opisują fale zachwytu kolejnymi "sztukami szczęścia" z różnych zakątków świata. Chyba wolę chwycić jakąś literaturę i po prostu poczytać przy świeczkach i dobrej herbacie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super, też będę czytała obie Hygge :)

    OdpowiedzUsuń